Redukční dieta a mléko, jde to dohromady?

Přesný mechanismus působení mléka proti obezitě není znám, ale vápník a proteiny, na které jsou mléčné výrobky bohaté, mohou mít rozhodující roli. Například vápník redukuje lipogenezi, tedy proces, ve kterém organismus syntetizuje mastné kyseliny a lipidy, přispívá k odbourávání tuku uloženého v tukových buňkách a zasahuje do absorpce tuků ve střevech. Proteiny zvyšují bazální metabolismus, podporují pocit sytosti a přispívají k udržení svalové hmoty.
džbán a sklenice mléka
Mléčné výrobky obsahují vitamin D a draslík, které jsou užitečné v dětství i během dospívání. Například na vybudování kostní hmoty. Jde tedy o pokrmy, které nelze ze stravy vyloučit, naopak, měly by se na stole objevovat pravidelně. V dětství lékaři doporučují dvě porce se 125 g mléka nebo jogurtu denně. Během dospívání až tři porce denně, protože v tomto období se utváří kostní "rezerva" pro budoucnost. Děti by měly jíst dvakrát týdně sýr, a jelikož rostou, měli by ho mít na talíři třikrát až čtyřikrát týdně.
džbán a sklenice mléka
Časopis European Journal of Clinical Nutrition nedávno přinesl závěry analýzy 10 studií o souvislosti mezi mléčnými výrobky a tělesnou hmotností. Na základě údajů o sledování více než 40 tisíc dětí a adolescentů z různých zemí během tří let odborníci zjistili, že pravidelná konzumace mléka a mléčných výrobků snižuje riziko nadváhy či obezity v pozdějších letech o 38 procent. Každou porcí navíc se toto riziko snižuje o dalších 13 procent. Kromě toho děti, které jedí hodně mléčných výrobků, mají méně tělesného tuku nezávisle na tom, jaká je jejich další strava.
I v dospělosti se konzumace mléčných výrobků podle vědců spojuje se zdravím. Podle švédské studie pomáhá konzumace alespoň jedné porce mléčných výrobků denně, omezit na začátku menopauzy riziko nadváhy o 30 procent. A jak prospívá mléko mužům?
Podle francouzské studie, jsou mléčné výrobky, cereálie a zelenina pokrmy, které prodlužují život. Kdo pije hodně mléka, ten má o 39 procent nižší riziko úmrtí na různé nemoci. Podobně je to i při pojídání zeleniny, tehdy je riziko nižší o 32 procent, při konzumaci cereálií až o 43 procent.

Ohodnoťte příspěvek

Autor příspěvku: luxity.cz